Bądź na bieżąco:
Bądź na bieżąco:
Sauny

Od czasu zauważenia pozytywnego oddziaływania sauny na zdrowie, sauny zaczęły zdobywać coraz większą popularność i więcej zwolenników. Dziś wiele firm zachęca nas  do korzystania z dobrodziejstw przebywania w tym gorącym pomieszczeniu.

 

Kilka zasad korzystania z sauny:

  1. Po pierwsze, rozgrzewanie ciała w saunie to tylko w połowa sukcesu, druga – znacznie ważniejsza – cześć powinna dotyczyć ostudzenia ciała przez kilka minut poprzez zanurzenie się w zimnej wodzie lub pod  zimnym prysznicem.
  2. Po drugie, do sauny wchodzimy nago do lub z suchym ręcznikiem, klapki, obuwie zostawiamy poza sauną. Zasada przynajmniej może wydawać się banalna, to wiele osób bagatelizuje ją całkowicie.
  3. Po trzecie, należy nie przesadzać z czasem spędzonym w saunie, jak i z poziomem, na której znajdują się schody. Wskazane jest, aby rozpocząć sesję ogrzewania na najniższych szczeblach, gdzie panuje niższa temperatura a dopiero po przygotowaniu organizmu do panującej temperatury i wilgotność przejść wyżej.
  4. Ważną rzeczą po wizycie w saunie jest dobrze nawodnić organizm. Świetnym wyborem będzie napój izotoniczny, sok owocowy lub warzywny z elektrolitami. Może być zwykła woda z cytryną, miodem i solą. Raczej nie powinniśmy pić pomiędzy fazami ogrzewania i schładzania ciała.
  5. Najlepszym okresem na zbiegi w saunie będą dni wolne od wysiłku fizycznego. Nie polecamy również korzystania z sauny w godzinach wieczornych po ciężkiej pracy gdyż może to odbić się efektywności snu.

W okresie obniżonej odporności organizmu sauna będzie miała pozytywny wpływ na układ immunologiczny i oddechowy. Dla lepszego efektu oddziaływania na układ oddechowy możemy użyć w saunach ziołowych olejki eteryczne jako naturalne inhalacje.

Kolejnym atutem korzystania z sauny będzie podniesienie wydajności organizmu. Rozgrzewanie ciała w gorącym pomieszczeniu podnosi pracę naszego serca i działa na nasz organizm jak lekki trening. Dlatego samo przebywanie w gorącej saunie poprawia naszą wydajność.

Najważniejsze umiar i rozwaga.

Warto też wspomnieć dla kogo Sauna nie będzie dobrym rozwiązaniem. Na pewno grupa osób z chorobami serca i układu krążenia jest tą grupą , która powinna gorące kąpiele sobie darować.  Nie powinniśmy korzystać również z sauny po alkoholowych imprezach oraz bardzo intensywnych treningach fizycznych, kiedy jesteśmy odwodnieni. Również kobiety w ciąży i osoby po zabiegach chirurgicznych oraz z nie zagojonymi ranami nie powinny korzystać z gorących pomieszczeń.

 

 

AQUARELAX
Przemysłowa 12
63-200 Jarocin
NIP 617-129-43-42
+48 790 893 677 / +48 62 590 38 76
biuro@aquarelax.pl
www.aquarelax.pl
logo
Copyright by aquarelax
Menu